Společnost Siemens se zúčastnila letošního mezinárodního veletrhu Formnext věnovaného aditivní výrobě se svojí vizí udržitelné aditivní výroby. Na několika příkladech z praxe zde představila možnosti snižování spotřeby zdrojů, uhlíkové stopy i dopadu na životní prostředí. V této oblasti je nezbytné zaujmout transparentní přístup k celému hodnotovému řetězci produktu. Jen tak lze dosáhnout klimatických cílů a přinášet takové koncepce průmyslu, které jsou šetrné k životnímu prostředí.  

Na likvidaci odpadů existuje spousta zákonů a předpisů, které zejména pro malé nebo střední firmy představují neustále nové výzvy. Udržet si přitom přehled ale není vůbec snadné. Co se rozumí recyklací, upravuje směrnice EU o odpadech, na kterou dohlíží příslušné státní orgány. Při používání čisticích utěrek se proto malé a střední podniky v průmyslu nebo obchodu stále více snaží snižovat produkci odpadu a spoléhají na odbornost poskytovatelů textilních služeb jako je Mewa.

Internet věcí (IoT) může průmyslovým podnikům pomoci shromažďovat více informací a využívat je k udržitelnějšímu a efektivnějšímu provozu. Podívejte se na čtyři přínosy průmyslového IoT pro OEE (celkovou účinnost zařízení).

Vodík bude v příštích několika desetiletích jádrem téměř každého aspektu našich životů. Rozvíjející se infrastruktura jeho kompletního hodnotového řetězce má velkou příležitost získat obrovskou efektivitu, pokud zavede digitální technologie a co nejdříve se stane chytrou. V tomto článku Cornelia Huberová, marketingová manažerka společnosti ABB Instrumentation, hovoří o tom, jak transformace předtím, než toto odvětví začne dramatický růst, poskytne ideální základ pro budoucnost.

Udržitelné podnikání a ochrana klimatu pronikají stále více do každodenního fungování společností napříč segmenty. Udržitelně se chovají nejen velké korporace, ale i stále více menších a středně velkých firem, který nejsou řízeny tolik strategicky. Udržitelnost přestává být vnímána jako formální záležitost, stává se novým měřítkem, podle něhož lidé hodnotí kvalitu výrobků, pověst značek i kvalitu firem jako zaměstnavatelů.

Strana 1 z 4