Jan Keprda je jméno, které jste jistě jako fanoušci tématu digitální transformace slyšeli. V rozhovoru ale sám říká, že nechce být jménem, které symbolizuje úspěšný projekt digitalizace. Tou úspěšnou má být hlavně firma, ve které se to podařilo. ASTRA MOTOR nedávno byla v oblasti Průmyslu 4.0 dokonce ohodnocena speciální cenou za jejich digitální pracoviště a jedním z důvodů je jistě vizionářské vedení jejich CEO. Jak a proč se na cestu digitalizace vydali? A co se cestou naučili? Poslechněte si náš nejnovější podcast.
Firma, jejíž reprezentant se podíval do studia další epizody Vše o průmyslu je známá opravdu nízkou fluktuací. V oranžovém dresu B+R automatizace je dlouhá léta i Karel Bílek. Jen za ty roky kousek povýšil. Tak nějak na post nejvyšší a můžeme ho při rozhovoru titulovat jako lokálního ředitele společnosti. Firemní řešení kdysi pojmenoval jako automatizaci, která má vtip a jakýsi důvtip v těchto nástrojích vidí i nadále.
Když dojde na digitalizaci, průmysl již určitě správně vnímá zejména její příležitosti. Tam, kde se však objevuje příležitost, číhá také hrozba. Ta na cestě digitální transformace je celkem nasnadě. Číhá právě na hřišti kyberprostorovém a ač se právě zde útoky stávají četnějšími, řada firem kybernetickou bezpečnost příliš koncepčně neřeší.
Strojírna Oslavany je technicky vyspělá a moderně řízená firma rodinného typu. Rozvíjí výrobu hydraulických tlumících systémů pro veškerou kolejovou dopravu a složitých komponent do pneumatických a transportních zařízení. Zejména ale k produkci používá špičkové výrobní technologie a aktivně se zapojujeme do éry automatizace, digitalizace a robotizace. Velkou zásluhu na tom má žena ve vedení, kterou je Alena Lubasová. Právě ta je dalším hoste podcastu Vše o průmyslu.
Speciální epizoda podcastu, zejména její host, Milan Sedláček z RENARDS, to neměla jednoduché. Moderátor pořadu je totiž trochu skeptik v oblasti dotací. Jak říkává: Čekání na dotace může být trochu čekání na Godota.
Strana 1 z 2