WOF začal vizí o vytvoření nové inovativní platformy pro odvětví logistiky a dodavatelského řetězce

WOF začal vizí o vytvoření nové inovativní platformy pro odvětví logistiky a dodavatelského řetězce

Objevte „World of Freight" v srdci Evropy WOF EXPO PRAGUE 2022. Kongres a výstava se odehraje 12.–13. října 2022 v PVA Expo v Praze.

Logistika je ze své podstaty mezinárodním odvětvím spojujícím země po celém světě a již existuje mnoho velkých, zavedených a globálních konferencí a výstav o nákladu. Co však dosud chybělo, bylo samotné zaměření na vysoce rozmanitý region s velkým potenciálem: střední a východní Evropu (CEE). World of Freight (WOF) Expo si klade za cíl tuto mezeru zaplnit a začíná dobře.

Po úspěšném zahájení akcí dodavatelského řetězce „World of Freight" v regionu střední a východní Evropy na veletrzích WOF Expo Bratislava 2021 a WOF Summit Vienna 2022 se nezadržitelně blíží WOF Expo Prague, které se bude konat v říjnu 2022. Tato inovativní dvoudenní B2B akce propojuje celou komunitu v oblasti dopravy, logistiky a dodavatelského řetězce a usilují o vytváření obchodních příležitostí v celém regionu střední a východní Evropy. Celou akci v pár odpovědích přiblíží Christoph Grasl, Chief Commercial Officer WOF Events.

Jaké jsou výhody, které akce World of Freight nabízí účastníkům?

Všechno to začalo vizí hrstky logistických expertů z celého světa vytvořit novou inovativní platformu pro odvětví logistiky a dodavatelského řetězce. Náš slogan „Explore the World of Freight in the Heart of Europe“ je dokonalým popisem toho, co tvoříme a na co se zaměřujeme. Minulý rok jsme na výstavě WOF Expo v Bratislavě zahájili náš první ročník a na základě této zkušenosti a hodnotné zpětné vazby od přinášíme WOF Expo Prague 2022. Hybridní akce přináší bohatý konferenční program s TOP mezinárodními spíkři zemí střední a východní Evropy. Na výstavě se představí přední mezinárodní společnosti a kromě toho jsou pro nás důležité networking príležitosti pro všechny naše návštěvníky. Nabízíme exkluzivní VIP networking zónu, 1to1 Scheduler, top keynotes a panelové diskuse a večerní gala WOF Connect & Awards. Večerný program WOF Connect & Awards je něco, na co se všichni velmi těšíme. WOF Expo zahájilo hlasování v celém odvětví, aby oslavilo úspěchy lidí, organizací a podniků v odvětví logistiky. Cílem ocenění je propagovat společnosti a jejich úspěchy spotřebitelům a obchodu po celém světě. Díky tomu je naše WOF Expo jedinečným zážitkem pro všechny přátele logistiky a dodavatelského řetězce se zaměřením na střední a východní Evropu.

Krok zpět: Cílem WOF Expo se sídlem v Bratislavě, který vznikl v roce 2019, je vytvořit platformu spojující logistické hráče v celé střední a východní Evropě a umožnit všem zúčastněným stranám nové obchodní příležitosti. Jak daleko dosáhlo WOF Expo při realizaci tohoto cíle?

Výstava WOF Expo 2021 v Bratislavě byla úžasným zážitkem a od našich sponzorů a návštěvníků jsme na akci dostali vynikající zpětnou vazbu. Na druhé straně, měli jsme i zaučení, tři pódia současně a velká výstavní plocha na tři dny už na našem prvním akcí bylo trochu příliš mnoho a lidé se částečně ztratili. Zefektivnili jsme WOF Summit ve Vídni a také další výstavu WOF Expo v Praze v říjnu letošního roku. S naší 1to1 Scheduler plánovací aplikací nabízíme všem návštěvníkům perfektní prostor na získávání kontaktů. Už dva týdny před akcí si registrovaný účastník může vyhledat a naplánovat nejdůležitější obchodní schůzky pro osobní potřeby. Náš dosah neustále roste, takže bych řekl, že jsme na dobré cestě.

Jedním z klíčových témat vašeho programu je i: „Logistika zítřka“. Mohl byste nám nejprve naznačit, jak by nové formy vedení v logistice měly vypadat?

Logistika je stále záležitost lidí, a tak jsme se spojili s předními univerzitami z různých zemí střední a východní Evropy, abychom mohli diskutovat o jejich očekávání budoucích vedoucích rolí v logistice. Profesor Michal Šebesta z Vysoké školy ekonomické v Praze a Josef Steinkellner, Výkonný ředitel spoločnosti Hertzog & Partner, budou analyzovat potřeby z vědeckého a podnikového hlediska. Již během našich přípravných zoom hovorů jsme měli skvělou výměnu nápadů a řešení, takže každý, kdo se snaží získat ty nejlepší lidi na palubu (a udržet si je), by měl lépe naslouchat požadavkům mladých lidí s vysokým potenciálem v oblasti digitalizace, uhlíkové neutralite a o rovnováze mezi pracovním a soukromým životem.

Zaměřujete se mimo jiné na Zelenou dohodu propagovanou EU a z toho vyplývající výzvy pro logistický průmysl. To zní ale dost obecně. Co mohou účastníci od setkání očekávat, pokud jde o nové poznatky pro jejich každodenní podnikání a pracovní postupy?

Samozřejmě je to široké téma, ale v dnešní době, kdy Rusko zaútočilo na Ukrajinu a prudce stoupají ceny energií, je důležitější než kdy jindy. Ekonomické a ekologické cíle nebyly nikdy předtím tak blízko sebe. Pro naše účastníky jsme připravili dvě panelové diskuse. Jedna se zaměřuje na dopravní průmysl, e-mobilitu, vodík, e-paliva a na to, jak realistická je krátkodobá až střednědobá implementace v jednotlivých odvětvích. Druhý se zaměřuje na udržitelnou logistiku; jaké trendy a příklady praxe můžeme vidět již dnes. Jak důležité je to pro koncové zákazníky a jsou ochotni za to zaplatit?

WOF Expo nabízí účastníkům takzvanou VIP Networking Lounge, kde mohou odborníci diskutovat o projektech, vyjednávat nabídky a uzavírat obchody. Není networking, osobní výměna zkušeností, na veletrzích jako WOF Expo stále důležitější? A pokud ano, nevyžaduje to nové organizační formáty?

Optimální networking je pro nás klíčem k úspěchu. Naším cílem je  pro naše návštěvníky vytvořit dokonalou platformu kde si mohou vybrat preferovaný způsob networkingu, mezi keynotes a panelovými diskuzemi máme také tradiční dlouhé přestávky na kávu s obchodními partnery a výměnu nápadů. Kromě toho nabízíme VIP Networking Lounge v kombinaci s „1to1 scheduler“, který umožňuje předem naplánovat obchodní setkání. V neposlední řadě bych rád zmínil večerní akci „WOF Connect & Awards“, kde oceníme nejinovativnější společnosti v logistice a dodávateľském řetězci, a spoločne s našimi partnery podpoříme Ligu proti rakovině Praha. Kombinace toho všeho, plus odborníci z oboru z celé střední a východní Evropy a dokonce i hosté z celého světa poskytují přístup ke širokým možnostem networkingu.

A posledně, aktuálně nejhrozivější téma, ruský útok na Ukrajinu a důsledky pro dodavatelské řetězce zejména ve střední a východní Evropě, není oficiálním tématem zmíněným ve vašem programu. Proč?

Ruský útok na Ukrajinu byl pro nás stejně neočekávaný jako pro všechny ostatní. Nikdo si nedokázal představit, že se to skutečně stane. Prvních pár dní jsme byli jen v šoku a snažili jsme se pomoci, kde to bylo možné. Náš generální ředitel se dokonce osobně vypravil na ukrajinskou hranici, aby pomohl uprchlíkům na cestě do Evropské unie. Mnoho zemí v regionu CEE má hranici s Ukrajinou, mnoho ukrajinských řidičů kamionů, kteří pracovali v EU, se vrátili bojovat za svou zemi. Mnoho továren na Ukrajině nemůže dodávat díly pro výrobu v EU – abychom jmenovali několik těžkých dopadů na náš region, o nákladech na naftu ani nemluvě. Cítili jsme, že všechna tato témata by byla příliš velká pro jeden panel, a nechtěli jsme vytvořit takzvaní WAR Summit. Proto jsme se nakonec rozhodli začlenit dopady na dodavatelský řetězec způsobené touto událostí v Evropě do více panelových diskusí, abychom zachovali cennou rovnováhu pro naše publikum.

Více o akci se dozvíte na www.wofexpo.com.

Továrna

Původní Továrna periodicky mapovala vždy monotématicky různé segmenty tuzemského i světového průmyslu.

www.itovarna.cz