
Trade Media International nejen ve své mediální nabídce denně dokazuje svou snahu naplnit hlavní slogan společnosti: INspirujeme INterakci INženýrů!
Metaverse Continuum, ekosystém digitálně-reálných světů a obchodních modelů, zcela změní způsob, jakým nynější svět funguje i jak v něm lidé komunikují, a to prostřednictvím propojení nových technologií, jakými jsou rozšířená realita, blockchain, digitální dvojníci či edge computing, říká nová studie Accenture Technology Vision 2022.
Progresivní společnosti již nyní na situaci reagují. Příkladem je společnost Mars, která ve spolupráci se společnostmi Microsoft a Accenture využívá digitální dvojníky – jenž jsou jedním ze základních prvků metaverse - k tomu, aby snížila plýtvání, zvýšila rychlost a kapacitu při výrobě a umožnila zaměstnancům rozhodovat a reagovat v reálném čase. Tuto technologii společnost nyní zahrnula do vývoje produktů, kde se prostřednictvím digitálních simulací zohledňují takové proměnlivé faktory, jakými jsou například klimatické změny, a zároveň je tím umožněna větší transparentnost a hlubší vhled do celého dodavatelského řetězce – od místa původu až po místo spotřeby.
„Vzniká další generace internetu, která bude hnacím motorem nové vlny digitální transformace. Půjde přitom o mnohem větší vlnu, než byla ta, která probíhala dosud, a do velké míry tím bude ovlivněn způsob, jakým žijeme a pracujeme,” říká Adam Leščišin, Danubia Region FS Technology Strategy & Advisory Lead ve společnosti Accenture a dodává: „Naše vize metaverse jako kontinua zpochybňuje zatím převládající, užší pohledy na internet a nastiňuje, proč společnosti musí na novou výzvu reagovat už dnes, jinak se mohou záhy ocitnout ve světech, které navrhl někdo jiný a pro někoho jiného.“
Accenture identifikuje čtyři klíčové trendy, kterým se firmy musí věnovat v horizontu tří let, aby udržely krok a ideálně předstihly konkurenci:
Výrazná většina (98 %) dotázaných vedoucích pracovníků zároveň uvádí, že jejich společnost bude v příštích třech letech uvažovat o širším využití rozšířené reality, přičemž jako tři hlavní oblasti jmenují využití rozšířené reality ke zlepšení zákaznické zkušenosti (46 %), dále využití rozšířené reality pro zákaznický servis a podporu (46 %) a v neposlední řadě jako nástroj spolupráce, například pro pořádání virtuálních konferencí (44 %)
Až 96 % vedoucích pracovníků uvádí, že se jejich společnosti zavázaly k ověřování původu svých dat a k prověření způsobu, jakým využívají umělou inteligenci a téměř všichni (99 %) vyjádřili obavy nad využitím deepfakes či dezinformací coby prostředků umožňujících útok na firmu.
Šéfredaktor časopisu Control Engineering Česko se soustřeďuje zejména na témata spojená s digitalizací, automatizací a robotizací průmyslu. Příspěvky se snaží odhalovat současné trendy a nálady na tuzemském i světovém trhu.