Případové studie

Koboti, tedy kolaborativní roboti pracují společně s lidmi při výrobě automobilových skel v závodě společnosti AGC Automotive Czech v Chudeřicích. Firma nově „do práce“ nasadila kolaborativního robota, který je výrazně přesnější než člověk. Kobot nanáší na sklo speciální lepidlo a pomáhá tak svému lidskému kolegovi s přípravou finálního skla pro automobilky. AGC Automotive Czech plánuje ve svém závodě v Chudeřicích na Teplicku spolupráci lidí s koboty dále rozšiřovat.

Sewio, výrobce real-time lokalizačního systému (RTLS) pro digitalizaci pohybu uvnitř hal, dnes oznámil že společnost Siemens Industrial Turbomachinery dosáhla snížení produkčního času o 20% díky nasazení lokačního sytému, který pomáhá ihned lokalizovat konkrétní z 2,000 komponentů ve výrobní hale o velikosti necelých dvou hektarů.

Rakovnický závod Rakona společnosti Procter & Gamble, který vyrábí sortiment péče o tkaniny a domácnost, je v bílé knize Světového ekonomického fóra prezentován jako průkopník v oblasti výroby, jenž široce uplatňuje technologie 4. průmyslové revoluce. V této bílé knize závod Rakona sdílí svá inovativní řešení využívaná v modelu komplexní synchronizace, který umožňuje rychle reagovat na aktuální situaci napříč dodavatelským řetězcem, zlepšuje agilitu, efektivní řízení zásob a zrychluje uvádění výrobků na trh. V září 2018 Světové ekonomické fórum zvolilo výrobní závod Rakona „Pokročilým průkopníkem čtvrté průmyslové revoluce“.

Allen-BradleyGuardLogix se vstupně/výstupními moduly zapojenými v síti EtherNet/IP pomáhají zajistit maximální efektivitu karosárny, a to tím, že omezují odstávky a umožňují vizualizaci.

Výroba exteriérových plastových dílů, kde je kromě samotných vstřikolisů třeba naplánovat i lakování, je kvůli své komplexnosti jedním z nejtěžších výrobních procesů v automobilovém průmyslu. Své o tom ví společnost Magna, která v pobočkách v České republice a dceřiné společnosti Decoma v Německu vyrábí plastové komponenty osobních automobilů.

Strana 1 z 3