Plastikářský průmysl

K rozhovoru jsme tentokrát přizvali Michaelu Škaroupkovou, obchodní a marketingovou manažerku laboratoře pro rentgenovou počítačovou tomografii.

Výroba exteriérových plastových dílů, kde je kromě samotných vstřikolisů třeba naplánovat i lakování, je kvůli své komplexnosti jedním z nejtěžších výrobních procesů v automobilovém průmyslu. Své o tom ví společnost Magna, která v pobočkách v České republice a dceřiné společnosti Decoma v Německu vyrábí plastové komponenty osobních automobilů.

Lisy se řadí mezi velmi namáhané stroje a mnohé jsou v provozu již řadu let, některé pracují od počátku padesátých let minulého století. Vzhledem k tomu, že lisy stárnou, může dojít k problémům, a dokonce i ty nejrobustnější lisy budou vyžadovat dodatečnou modernizaci nebo výměnu. Počáteční příznaky se jednoduše projevují ve formě prodloužených či častějších výpadků výroby, včetně nutné výměny poškozených dílů.

V současnosti již není pochyb o tom, že tuzemský průmysl prochází technologickou transformací. Jejím pilířem je digitalizace, automatizace a robotizace. Právě tyto kroky pak naplňují vize představované Průmyslem 4.0. Traduje se, že zásadní změny probíhají výhradně v automobilovém průmyslu. S ohledem na mnoho logických faktorůjsou právě v tomto oboru proměny nejdynamičtější. Na změny však reagují i jiné segmenty českého i slovenského průmyslu.